استقبال مخاطبان از اکران «جهان با من برقص» در طرح سینما ماشین
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۹۴۹
با شیوع گسترده ویروس کرونا و اعمال محدودیت هایی به جهت جلوگیری از انتقال این ویروس مرگبار، بسیاری از کسب و کارهای فعال در حوزه های فرهنگی و هنری به حالت تعلیق درآمد.
به گزارش قدس آنلاین، صنعت سینما به واسطه اتکا به مخاطب و رابطه علت و معلولی میان تولید فیلم و نمایش آن جزو مشاغلی به شمار می رود که به دلیل ماهیت جذب مخاطب و گستردگی حضور مردم در تجمع های هنری و تماشای فیلم بیشترین همسویی را با گسترش ویروس کرونا داشت و از این رو کلیه فعالیت های جمعی این صنعت از جمله تولید و پخش آن در سالن سینما به حالت تعلیق درآمد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سینمای ایران در روزهای شیوع ویروس کووید۱۹ آسیب های جدی را در حوزه اقتصادی متحمل شد و از این رو می بایست جایگزین های امنی برای بازگشت سرمایه تا زمان عادی شدن شرایط در نظر می گرفت.
اجرای طرح اکران آنلاین فیلم های مطرح سینمایی بر بستر سامانه های بر خط VOD و اجرای طرح اکران سینما ماشین راهکارهای دست اندرکاران سینما از جمله پخش کننده ها و صاحبان آثار برای برون رفت از این بحران بود.
اکران آنلاین فیلم های سینمایی که با پخش دو فیلم «خروج» و «طلا» برای نخستین بار در کشور اجرا شد به دلیل ضعف های فنی و نبود نظارت کافی به جهت جلوگیری از پخش نسخه غیرقانونی آن، نتوانست توقع سینماگران را برای حفظ حقوق مادی آثار به نمایش درآمده برآورده کند.
از این رو اکران سینما ماشین که پیشینه ای قدیمی در سینمای ایران دارد و سابقه آن به پیش از انقلاب باز می گردد تنها گزینه پیش روی سینماگران برای احیای سینمای ایران بود.
فیلم سینمایی «خروج» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا پیشران این حرکت فرهنگی بود که توانست پیشنهاد تازه ای به مخاطبان و سینماگران برای نمایش آثارشان بدهد.
موفقیت اکران سینما ماشین فیلم «خروج» در پارکینگ رو باز برج میلاد باعث شد این روند با نمایش نخستین ساخته سروش صحت یعنی فیلم سینمایی «جهان با من برقص» ادامه پیدا کند.
شب گذشته ۲۹ اردیبهشت برج میلاد تهران میزبان دومین فیلم طرح اکران سینما ماشین بود. در این طرح موسسه پخش نمایش گستران با همراهی سامانه ایران تیک پخش فیلم «جهان با من برقص» را در دو سانس بر عهده داشتند.
ساعت ۲۰ و یک ساعت تا شروع نمایش فیلم درهای ورودی پارکینگ شماره ۳ برج میلاد به روی مخاطبان باز شد و خانواده های ایرانی همراه با ماشین های خود به سمت تماشای فیلم راهنمایی شدند.
حضور ماموران بهداشت عمومی با تجهیزات خود در محوطه پارکینگ که آماده ضد عفونی کردن ماشین ها بودند توجه ها را جلب می کرد.
چند نفری با دستگاه سم پاش محلول ضد عفونی کننده را به دستگیره و درها و شیشه جلو ماشین ها می زدند و در مرحله بعد عده ای شیشه جلوی ماشین ها را تمیز می کردند تا تماشای فیلم با شفافیت بیشتری همراه باشد!
پس از پایان مرحله ضد عفونی کردن ماشین ها برچسب هایی برای تایید پاکیزه شدن ماشین ها و غربالگری آنها به شیشه پشت اتومبیل ها چسبانده می شد.
سپس بسته های بهداشتی با حمایت یکی از شرکت های تولید محصولات خودرو در اختیار ماشین ها قرار می گرفت و بعد از آن ماموران کنترل بلیت با اسکن رسید خرید بلیت و توضیح توصیه هایی در هنگام تماشای فیلم، مخاطبان را به جایگاه های مخصوص به خود راهنمایی می کردند. پیش از مستقر شدن ماشین ها ماموران موج رادیویی مخصوص صدای فیلم را به صاحبان ماشین ها اعلام می کردند.
نمایش فیلم پس از نزدیک به ۹۰ دقیقه تشریفات قانونی و سر و سامان دادن به اوضاع با پخش چند آگهی بازرگانی آغاز شد. جایگاه های حضور ماشین ها در محوطه پارکینگ برج میلاد تقریبا پر شده بود و نشان می داد استقبال خوبی از فروش بلیت های این فیلم شده است.
هنگام نمایش فیلم تمام نورافکن های محوطه خاموش شد و به غیر از نور پرده نمایش تمام محوطه در تاریکی بسر می برد.
در طول نمایش فیلم گاهی صدای خنده از داخل ماشین ها به گوش می رسید و مخاطبان با کمدی سروش صحت ارتباط برقرار می کردند. مخاطبان با داشتن برگه راهنمایی از خدمات مجموعه می توانستند جهت سفارش تنقلات و خوراکی، این اقلام را با پیک های خدماتی تحویل بگیرند.
امنیت مجموعه با حضور نیروهای انتظامی، یگان های محافظ شهرداری تهران و تیم اورژانس و آتش نشانی به خوبی تامین شده بود.
در طول نمایش فیلم هیچ ماشینی مجموعه را ترک نکرد و مخاطبان تا پایان فیلم به تماشای آن نشستند. پس از پایان فیلم اتومبیل ها با رعایت نظم و راهنمایی پرسنل مجموعه برج میلاد مجموعه را ترک کردند. سپس ماموران و نیروهای خدمات، خود را برای سانس بعد آماده کردند.
حضور ماهور الوند بازیگر سینما برای تماشای فیلم سروش صحت از نکات جالب توجه نخستین شب اکران فیلم بود.
قرار است فیلم «جهان با من برقص» به مدت یک هفته و در دو سانس ۲۱:۱۵ و ۲۳:۱۵ برای مخاطبان به نمایش درآید و علاقمندان جهت خرید بلیت باید به سامانه فروش بلیت ایران تیک به نشانی www.irantic.com مراجعه کنند
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: جهان با من برقص طرح سینماماشین ویروس کرونا اکران سینما ماشین جهان با من برقص تماشای فیلم نمایش فیلم برج میلاد ماشین ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
درخواست مخاطبان برای تولید نون خ ۶
نشست خبری نون خ، بهانهای برای تعامل عوامل با مردم در بستر سامانه ۱۶۲ بود تا عوامل این مجموعه بدون واسطه با مخاطبان گفتگو کنند. نشستی که در نهایت به یک پرسش و پاسخ جامع با خبرنگاران ختم شد و با حضور مسعود کریمی مدیرگروه طنز سیما فیلم، مهدی فرجی تهیه کننده سریال نون خ و بازیگران این مجموعه از جمله صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاءالله وروایی برگزار شد تا عوامل این مجموعه نمایشی بعد از شنیدن نظر بینندگان تلویزیون، بتوانند به گپ و گفتی با خبرنگاران بپردازند.
مهدی فرجی تهیه کننده سریال نون خ در این نشست در پاسخ به پرسش جام جم درباره نکات مطرح شده از سوی مردم در سامانه ۱۶۲ گفت: بحث تولید فصل جدید، پرداختن به اقوام دیگر، جویا شدن از بازیگرانی که فصل ۵ نبودند، بیشترین نکات مطرح شده بود. به گزارش جام جم، درخواست تولید فصول جدید نون خ در استانهای مختلف و پرسش از سرنوشت شخصیتهای نون خ مثل روناک و بهنام از دیگر نکاتی بود که مخاطبان در تماس با عوامل نون خ مطرح کرده بودند.
فرجی در این نشست با اشاره به مثبت بودن تجربه صحبت مستقیم با مردم در ۱۶۲ گفت: در این تماسها از خانم مسن تا پسربچه ده ساله تماس داشتم. بیشتر این پیامها درباره تشکر از نون خ بود. برخی موارد را هم بیان کردند که حتما از آن استفاده میکنیم. در مجموع حس اینکه مستقیم با مردم صحبت کنیم حس خوبی بود. همانطور که قبلا هم گفته شد، نون خ ۵ نسبت به فصل قبل با افزایش ۵ درصدی مخاطب همراه بود. از سازمان صدا و سیما تشکر میکنم که در این مدت همراهی کردند. از جمله اجازه دادند قومیت دیگری مثل بلوچ را هم به قصه وارد کنیم. در مجموع مسائل مذهبی و قومیتی دو حساسیتی است که سازمان دارد و شاید به همین خاطر هم هر تولیدکنندهای سراغ آن نمیرود. این همراهی سازمان باعث جذابیت مضاعف نون خ جدید شد. در یکی از تماسهایی که انجام شد، خانمی با گریه میگفت که اینطور روایت کولبرها را نشدیده بود و نون خ او را با مشکلات این قشر آشنا کرده است. تصور بسیاری این است که پرداختن به قومیتها کار سختی است و از همین منظر ترجیح میدهند وارد نشوند. اجازه داده شد در کنار طنز، نقدهایمان را هم مطرح کنیم. مردم در بازخوردهایشان میگفتند که در کنار کمدی بودن کار، احساس میکردند درد مردم هم مطرح شده است.
فرجی با اشاره به آسیب دیدگی بسیاری از عوامل در طول ضبط سری پنجم نون خ، اینطور بیان کرد: در این فصل آسیب زیاد دیدیم و ۷ نفر از عوامل دست یا پایشان شکست. آقای آقاخانی هم سقوط کردند و کنار مهرههای کمرشان ترک خورد و آسیب جزئی دیدند. ده روز تصویربرداری تعطیل شد و بعد کار را ادامه دادیم. الان حالشان خوب است.
وی تاکید کرد: اینکه من گفتم خط قرمز سازمان مساله قومیت و مذهب است شاید از این منظر بوده که به دلیل حساسیت، کمتر سراغ آن میروند. از طرفی وقتی به قومیتی اشاره میکنیم حیف است که جذابیت هایش را بهط ور کامل نشان ندهیم. معتقدم کارگردانی خوب در کنار متن قوی، توانست کاری کند که مردم نون خ را دوست داشته باشند.
سازمان پای نون خ ایستاد
این تهیه کننده در پاسخ به پرسشی در خصوص سفارشی بودن محتوای سریال نون خ، عنوان کرد: در مجموع همه کارهایی که برای سازمان ساخته میشود، چون کارفرما این سازمان است سفارشی محسوب میشود. اما در مورد نون خ باید این را بگویم که بعد از اینکه بحث فصل اول مطرح شد، آقای آقاخانی دغدغههای خودش را مطرح کرد تا چگونگی پرداختن به قوم کرد مشخص شود. در دیدار سال قبل رئیس سازمان صدا و سیما هم این مساله مطرح شد که نون خ هر سال با محوریت قوم کرد، به یک قومیت بپردازد. سازمان در این زمینه حمایت کرد.
وی ادامه داد: سعید آقاخانی دغدغه کل ایران را دارد. همه مان کار کردهایم و خط قرمزها و ممیزیهای احتمالی تلویزیون را میدانیم و توانستیم آن را لحاظ کنیم. در عین حال باید از آقای جعفری جلوه تشکر کنم که به عنوان مشاور کنارمان بود. هنوز درباره صحبت از سری ۶ نون خ زود است. باید قدری صبر کرد. فعلا تصمیمی برای آن نداریم.
فرجی در پاسخ به پرسشی درباره واکنش مردم بلوچ به نمایش این قوم در قاب نون خ هم گفت: من در مورد گویش بلوچ هیچ نقدی ندیدم. شاید به این دلیل نقدی نشد که از خود مردم بلوچ برای بازیگران استفاده کردیم. در مورد عزیزان کرمانی هم سوءتفاهمی ایجاد شده بود که حل شد. البته این را بگویم که در کشور ما رایج است و کاری نمیتوان کرد که همه خودمان را نماینده مردم میدانیم. وقتی فردی کاری را نمیپسندد، میگوید همه مردم دوست نداشته اند. من قبلا هم گفتم مسائلی که در نون خ ۵ مطرح کردیم ربطی به کرمان نداشت. ما تنها در یک موشن گرافی فلشی را به سمت کرمان نشان دادیم و شاید همین باعث سوء تفاهم شد. در اینستاگرام پیجهای متعددی با محوریت نون خ شکل گرفت که تلاش کردم نظرات مردم در پستهای مربوطه را بخوانم تا متوجه شدم گلایهای وجود دارد یا خیر. در عین حال، شماره ام را به مدیران استان کرمان دادم تا اگر کسی نکتهای دارد مطرح کند. ما قصد اهانت به کسی را نداریم و تلاش مان این است ظرفیتهای غنی کشورمان را مطرح کنیم.
اصلاحیههای نون خ اندک بود
وی در خصوص بازخوردهای مطرح شده به نون خ هم گفت: نمیگویم نقدی به ما وارد نیست، اما بیشتر کسانی که در ۱۶۲ صحبت کردیم طرفدار نون خ بودند که مدتها پشت خط ماندند تا پاسخ شان را بدهیم. یک نکته شیرین هم از تماسهای امروز وجود داشت که خانمی تماس گرفت و احساس کردم دختربچه کوچکی است و چند بار او را «دخترم» خطاب کردم. بعد متوجه شدم خانم ۵۰ ساله است!
این تهیه کننده به همراهی رئیس سیمافیلم در پیش بردن نون خ ۵ اشاره کرد و در پاسخ به پرسش خبرنگار یکی از رسانهها در خصوص ظرافت در بیان محتوای انتقادی گفت: من و آقای آقاخانی سال هاست کار میکنیم و با ممیزیها آشنا هستیم. به هر حال اختلاف نظر طبیعی است. اصلاحیه داشتیم، اما آنقدری نبود که به کار آسیب بزند. در واقع از ممیزی بسیاری از سریالها کمتر بود.
فرجی همچنین در خصوص شکایت یک خواننده به استفاده از موسیقیاش در نون خ ۵ عنوان کرد: شکایت آقای صفامنش، ربطی به آقای آقاخانی ندارد. در یک دورهای در همین سریال از ترانه «شیرین شیرین» استفاده کردیم که خوانندهاش تماس گرفت و تشکر کرد. ما استفاده کوتاهی از ترانه آقای صفامنش کردیم. تصور این که چنین شکایتی میشود را نداشتیم. البته نافی مالکیت ایشان نیستیم. اما فکر میکردیم آقای صفامنش از ما تشکر میکند. پخش این موسیقی در سکانس کولبرها باعث معرفی آن ترانه شد. با این حال اگر راهی برای جبران باشد اقدام میکنم. در فصلهای قبلی در خدمت ایشان بودیم. ایشان از خوانندههای خوب کشور هستند.
ماشالله وروایی بازیگر نقش عمو کاووس هم در این نشست، گفت: امروز صدای مردم را شنیدیم و خیلی برایمان لذت بخش بود. همه با جان و دل کار کردیم. حتی خاطرم هست که بچه یکی از کولبرها درباره پدرش با گریه حرف میزد و تلاش میکردیم برای ضبط سریال او را به وجد بیاوریم. ما از نزدیک دیدیم که چه مشکلاتی دارند. البته نمیخواهم اشاره کنم که کارگردان و تهیه کننده نون خ چه کارهای عام المنفعهای برای آنها انجام دادند. در مجموع امروز از مردم شنیدیم که نون خ را دوست داشتند و میگفتند تلویزیون باید از این دست کارها بسازد. این بازیگر درباره لهجههای مختلف کردی که در نون خ استفاده شده، به تسلط نویسنده و کارگردان اشاره کرد که تلاش شان باعث شده مطالب به درستی منتقل شود.
بدون گواهینامه مینی بوس راندم!
صهبا شرافتی بازیگر نقش روناک هم که در این جلسه حاضر بود، گفت: نون خ ۵ برای من چالش برانگیزتر و البته جذابتر بود. من گواهینامه پایه ۲ نداشتم و عوامل جان شان را دست من سپردند که رانندگی مینی بوس را در دست داشتم. در کل نظر مخاطبان درباره نون خ مثبت بود و درخواست ساخت فصلهای بعدی را داشتند. خانمی هم تماس گرفته بود میگفت نوزادی در راه دارم و خواهش میکرد فصلهای بعدی ساخته شود تا کودکش به دنیا آمد بتواند آن را تماشا کند.
کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان هم در ادامه با اشاره به تجربه جذاب صحبتهایی که با مخاطبان داشته، عنوان کرد: خوشحالم با همه هم وطنان صحبت کردم. برخی دوست داشتند نون خ به شهرهای آنها برود. خدارا شاکر هستم که خوب تمام شد و امیدوارم فصل بعدی را برای مخاطبان بسازیم.
اراده سازمان تغییر کرده
مسعود کریمی مدیرگروه طنز سیما فیلم هم در این نشست گفت: خوشحالم امسال برای اولین بار توفیق بود کنار عوامل نون خ باشم. سوژه امسال سوژه بسیار پرریسک و لب مرزی بود که باید ریسک کرده و با اعتماد انجامش میدادیم. مثلا وقتی بحث نماز و روزه و شخصیت مهیار مطرح شد، ابتدا گفتیم بهتر است این مساله مطرح نشود. اما بعد در اجرا دیدیم که چطور به درستی و ظرافت مطرح شد و حتی تاثیر در شخصیت مهیار داشت که جایی که از او میخواستند دروغ بگوید، میگفت روزه است و نمیتواند. دیالوگهای درست و به جایی از زبان کاراکترهای کولبر سریال مطرح شد که همگی با ظرافت مطرح شده بود.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که نسبت به ظرافت تولید محتوا در نون خ پرسیده و از آن با عنوان دور زدن ناظر پخش یاد کرده بود، اینطور بیان کرد: به نظرم اگر دیدمان را اصلاح کنیم بهتر است. این درست نیست که بگوییم ناظر پخش متوجه نشده. باید اینطور گفت که امسال سازمان صدا و سیما اراده متفاوتی نسبت به سالهای قبل داشته تا محتواهای تازهای ارائه کند. باید از این ارائه استقبال شود. کما اینکه مدت هاست برنامه جام جم در نقد خود سازمان روی آنتن رفته و فصل جدید آن هم به زودی پخش خواهد شد.